Eye Tracking voordelen

User Experience

Conversion Rate Optimization

UX

Wat is UX?

UX staat voor User Experience, wat in het Nederlands gebruikerservaring betekent. Als bedrijf is het erg belangrijk om inzicht te hebben in de gebruikerservaring van de klant. Dit is omdat je als bedrijf door je UX te weten komt of de doelgroep tevreden is en een positieve klantenreis ervaart. Als dit niet het geval is en de gebruikerservaring niet goed is kan dit voor grote problemen zorgen. Zo kan het zorgen voor een hogere bounce rate, wat betekent dat er meer klanten weggaan, waardoor je als bedrijf minder conversies behaalt. Kort samengevat wil je als bedrijf dus een zo goed mogelijk UX en hieronder vertellen we hoe neurUX u hierbij kan helpen.

Hoe kan een eye tracking onderzoek uw UX verbeteren?

Het is als bedrijf dus belangrijk om inzicht te krijgen in het gedrag van de doelgroep. Bij neurUX kan dit door middel van een eye tracking onderzoek. Een eye tracking onderzoek zorgt met gebruik van betrouwbare data voor duidelijk inzicht in de gebruikerservaring van uw doelgroep met concrete eindresultaten. Zo kunt u hierin niet alleen het gedrag zien van de klant, maar ook waar het in de klantenreis mogelijk misgaat. Door de resultaten uit het eye tracking onderzoek kunt u als bedrijf de punten verbeteren waar het nu misgaat om zo de gebruikerservaring te verbeteren.

CRO

Wat is CRO?

CRO staat voor Conversion Rate Optimisation, wat in het Nederlands ook wel bekend staat als Conversie Optimalisatie. Optimalisatie van de CRO is belangrijk aangezien er meer waarde te halen is uit de bezoekers en gebruikers.

Conversie staat voor het omzetten van bezoekers naar kopende klanten. Een conversie kan hier een product, dienst, aanmelding of het aanvragen van informatie zijn. Conversie optimalisatie is voor bedrijven erg belangrijk, aangezien je meer waarde uit de bezoekers creëert. Zo is het niet het doel om meer verkeer op de website te creëren bij CRO, maar om het feit dat een groter gedeelte van de bezoekers converteert.

Hoe kan een eye tracking onderzoek uw CRO verbeteren?

Er zijn verschillende redenen waarom bezoekers en potentiele klanten een website verlaten. Een paar voorbeelden van dit soort drempels zijn:

  • Te lange teksten
  • Slechte lay-out
  • Missende informatie
  • Onvindbare informatie

 

Dit soort problemen kunnen bij neurUX op twee manieren gevonden worden, door middel van een beschrijvend- of vergelijkend eye tracking onderzoek. De reden dat een eye tracking onderzoek anders is, is omdat de oogbewegingen bij een eye tracking onderzoek ook kunnen vertellen waar de respondent zich niet bewust van is geweest. Dit in combinatie met de respondentenfeedback vormt een completer beeld waarmee gebruikersproblemen en CRO-drempels te identificeren of te verklaren zijn. Bij een vergelijkend onderzoek kan er door middel van een A/B test ook meteen gemeten worden of de nieuwere versie daadwerkelijk beter presteert.