Klantcases

Wij zijn trots op onze cases en delen deze graag.

Check hieronder een aantal organisaties waarvoor we een eye-trackingonderzoek hebben uitgevoerd op de website.

Onze Klanten

Klantcase: LEF marketing & events

In mei 2025 heeft NeurUX een eye-trackingonderzoek uitgevoerd voor LEF marketing & events. LEF organiseert evenementen voor hun klanten in de Tech sector evenementen over de hele wereld. NeurUX onderzocht twee verschillende landingspagina’s van LEF om de gebruiksvriendelijkheid te testen en verbeteren. Met de inzichten kan LEF de gebruikservaring van de landingspagina’s verbeteren en deze optimaliseerde versie als sjabloon inzetten voor toekomstige events, met als uiteindelijk doel meer aanmeldingen te realiseren.

Klantcase: NPO Start 

In maart 2025 voerde NeurUX twee eye tracking-onderzoeken uit voor NPO Start, gericht op het gebruik van de zoekfuncties. Zowel de website als de mobiele app werden. De mobiele app met de nieuwe Smart Eye AI-X eye tracker. Het doel: inzicht krijgen in hoe gebruikers programma’s zoeken, welke elementen ze daarbij gebruiken en of dit proces intuïtief verloopt. De resultaten leverden waardevolle inzichten op in het zoekgedrag van gebruikers. Op basis daarvan ontving NPO Start een rapport met concrete aanbevelingen om de zoekervaring verder te verbeteren en optimaal aan te sluiten bij de wensen van kijkers.

Klantcase: Gebouw-T

In december 2024 lanceerde Gebouw-T een vernieuwde website. Om te beoordelen of de website voldoet aan de wensen van de doelgroep, voerde neurUX een gebruikersonderzoek uit, met focus op de mobiele gebruiksvriendelijkheid. Hoewel de website over het algemeen goed werd ontvangen, gaven de onderzoeksresultaten waardevolle inzichten in verbeterpunten. Op basis van deze bevindingen ontving Gebouw-T een volledig rapport met concrete aanbevelingen om de gebruikerservaring verder te optimaliseren en de website beter af te stemmen op de behoeften van bezoekers.

Klantcase: Gemeente Vlissingen

Bij gemeentelijke overheden heeft de website geen commerciële maar informatieve functie. Op tal van onderwerpen moet de website een gemakkelijke dienstverlening faciliteren. Bovendien moeten gemeenten als het om toegankelijkheid gaat, aan een aantal vereisten voldoen. NeurUX onderzocht met hulp van een diverse groep respondenten de user experience en deed voorstellen voor optimalisatie van www.vlissingen.nl.

Klantcase: Roompot

Roompot groep was in het verleden klant van neurUX. Het boekingsproces werd onderzocht. De zoekstructuur bood verschillende ‘zoekpaden’ en over het algemeen scoorde de website www.roompot.nl prima op gebruiksvriendelijkheid. Toch bleek het lastig om alle verschillende webbezoekers snel en goed van dienst te zijn. De één wil makkelijk extra parkinformatie vinden, terwijl de ander meer is geïnteresseerd in wat er buiten het park is te doen. Het advies was om een aantal bepaalde keuzeknoppen opvallender te presenteren.

Klantcase: REDBAG.

Bij REDBAG. worden mooie handgemaakte tassen van brandslangen, in meerdere kleuren en modellen verkocht. NeurUX heeft onderzoek gedaan naar de website www.redbag.nl met remote Eye Tracking. Op basis hiervan is de website aangepast en verbeterd, zodat een betere User Experience voor bezoekers is ontstaan.

Klantcase: ABC Zonnepanelen.nl

Maar liefst twee keer onderzocht neurUX de usability van ABC Zonnepanelen.nl. Middels eyetracking werd de visuele uitstraling verbeterd en werd duidelijk dat sommige navigatiepadengaven foutief werden opgevat, of naar de verkeerde pagina navigeerde. Naar aanleiding van deze bevindingen is de usabillity verbeterd.

Klantcase: All Safety

All Safety, een bedrijf wat veiligheidsmaterialen verkoopt, gevestigd o.a.  in Terneuzen heeft neurUX gevraagd om haar website te optimaliseren. Met de remote eye tracker is onderzoek gedaan en zijn verschillende usability issues geconstateerd. Naar aanleiding hiervan heeft All Safety haar website compleet vernieuwd en de inzichten die zijn ontstaan naar aanleiding van het onderzoek meegenomen in de vernieuwde site www.allsafety.com.

Klantcase: TMW Wonen

Maar liefst twee keer onderzocht neurUX de usability van tmcwonen.nl. Webbezoekers waren positief over de algemene indruk van de website. Toch werd met eyetracking blootgelegd dat sommige navigatiepadengaven foutief werden opgevat. De permanente chatfunctie is een forse boost voor gebruiksvriendelijkheid oftewel user experience. De inzichten van het onderzoek hebben mede bijgedragen aan de ontwikkeling van de nieuwe website die per 15-12-2021 online staat.